Planering

 
 
 
Hej på er denna härliga Tisdag.
Allt väl idag hoppas jag.
 
 
 
 
 
Det börjar närma sig trädgårdssäsongen,
sakta men säkert. Så jag tänkte att jag
skulle vara ute i god tid med planeringen av vår
baksida. Vi har ju bara en enda stor gräsmatta där
just nu men jag har lite andra planer. Så lördagen
och söndagen ägnade jag mig åt att rita upp vår "nya"
trädgårdsbaksida. Mycket behöver göras så jag
får se om vi får tid med det till våren eller kanske
sparar det till hösten. Men nu har jag i alla fall
en ritning på det, sen får det
nog sjunka in lite.
 
 
 
 
 
 
Det största projektet är att vi vill ha
en kombinerad friggebod/förråd nere
i högra hörnet. Där måste vi ju prata
med grannen så vi får hoppas att han
inte sätter sig på tvären.
 
En super härlig
Tisdagkväll
till er
 
Kramar
 
 
 
 
 
bänk med betong skiva
25 kommentarer
Veronica Wallgren

Älskar närman kan börja fixa och dona i trädgården :)

Svar: Håller med.Kram
Maria Thuresson

Ghugge

Mycket smart att låta idéerna smälta in och så ser jag en som är jättebra på att rita! Just så jobbar vi en hel del i vår firma.
Kram

Svar: Åh, tack snälla Ghugge.....spännande, vad är det för firma du har?Kram
Maria Thuresson

Camilla

Älskar när våren närmar sig och man kan planera för trädgårdslivet igen. Kram Camilla

Svar: Ja visst är det härligt.Kram
Maria Thuresson

jennine

Åh men tack ska du ha :) Vad glad jag blir.. =)

Svar: Kram
Maria Thuresson

MALIN

Vad spännande :) Kram

Svar: Ja det är det.Kram
Maria Thuresson

Felicia - Everyday / Fashion / Modeling

Åh vad roligt:) Det ser fint ut:)

Svar: Tack snällaKram
Maria Thuresson

LIL' BABUSTYLE - The truth is mine

Kul! Hoppas det blir som ni tänkt er och att allt går bra :)

Svar: Ja det får vi hoppas.Kram
Maria Thuresson

anna

wooow va häftigt ju :) fin blogg också, wooow :D

btw, in å kika på min blogg å ställ gärna några frågor i min frågestund snälla :) då skulle jag bli så glad, ligger sjuk å behöver något uppmuntrande hihi ;)

sv; http://daylife.se/blondina/2016/03/06/fragestund/

Svar: Ok, ska in okloka sen. Krya på dig.Kram
Maria Thuresson

linah

coolt!

Svar: TackarKram
Maria Thuresson

Tove Arvidsson

Har veckans blogg på min blogg som avslutas imorgon, sålänge inte inägget med vinnarna har kommit upp är det inte försent. Ta sista chansen att delta, om du inte redan är med :D

Svar: OkKram
Maria Thuresson

Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

Åh va kul att rita upp och planera :)

Svar: Ja, älskar det.Kram
Maria Thuresson

Netti Starby

Vad roligt och jag håller på också att planera lite smått inför våren :-D Kram

Svar: Ja, visst är det kul.Kram
Maria Thuresson

Sussi

Jag längtar också efter att få plantera lite. Jag kommer inte göra något speciellt avancerat hemma hos mig men några krukor på altanen kommer nog fyllas med blommor. Sen är det alltid lika kul att se alla fina blommor som redan är planterade som kommer upp år efter år. Förra året planterade jag lite nya blommor, vi får hoppas dom kommer upp i år :)

Kram

Svar: Spännande att se vad som kommer upp...Kram
Maria Thuresson

Mirre

Oh vill också ha hus och fixa, dona, planera

Svar: Ja, det är super kul.Kram
Maria Thuresson

Natalie Salazar

ååh va spännande och va duktig du är som har gjort dessa ritningar :) och vilka ideer grymt !

Svar: Åh, tack snälla så glad jag blir.Kram
Maria Thuresson

starsinlife.blogg.se

Låter spännande :) ska bli kul att se sen. Älskar att jobba o gräva i trädgården. Härligt kram på dej!

Svar: Ja, det är spännande.....jag med bara det inte är alldeles för mycket.Kram
Maria Thuresson

starsinlife.blogg.se

Låter spännande :) ska bli kul att se sen. Älskar att jobba o gräva i trädgården. Härligt kram på dej!

home2tiny

Ja nu är längtan stor efter att få pyssla i trädgården. Skulle också behöva ta tag i det där med planering, men tyvärr är jag inte lika duktig som dig. Ska blir spännande att följa ditt projekt. Kramisar Tina

Svar: Ja, visst gör man det.....kul att du tycker så.Kram
Maria Thuresson

Ghugge

Hej igen Maria!
Jag och min man har en arkitektfirma ihop. Min man är arkitekten och jag konstnären, fotografen, cadritaren, samordaren..osv.
Kram

Svar: Oh, så kul det låter...Kram på dig
Maria Thuresson

jessy

Gud så fint du ser ut att ha det :D

Svar: Tack snälla du.Kram
Maria Thuresson

bia

Så fint ni verkar ha det, och ert hus ser ganska nytt ut...härligt...själv har vi ett hus från 1964...så här renoveras det lite då o då....och trädgården är inte stor, mest gräsmatta och där är det mycket jag skulle vilja göra, tyvärr är mannen inte lika entusiastisk som jag när det gäller inredning och trädgård ;)...väntar stort på ett inglasat uterum nu....hm !!...vi får se hur det går, men så har vi ett torp också (vinterbonat) och där är det mycket som skulle behöva göras utomhus !!!....allt tar sin tid ;)
Kul att du tittade in och välkommen åter ;))

Svar: Vårt hus är Fem år gammalt, så ganska nytt.Det finns att göra hela tiden med hus men det mesta är kul.
Tack snälla...
Kram
Maria Thuresson

Sanna

Ska bli kul o se när det är klart :D

Svar: Ja, synd man inte har ett trollspö.Kram
Maria Thuresson

Days by Johanna

Spännande. Sambon vill med ha friggebod, så han får med prata med grannen om det.

Svar: Jobbigt att man måste göra det men förståligt.Kram
Maria Thuresson

coffeeandcupcake.blogg.se

De låter kul och intressant :)

Svar: YesKram
Maria Thuresson

sara

ja nu börjar det närma sig trädgårdssäsong och vi får lite ångest här hemma. Huset vi flyttade in till har bara låtit hela trädgården förfalla, massa buskar och småträd lite överallt! Men mycket rök redan förra året, men iår är det dags att riva upp det gigantiska hallonlandet som bara är ovårdat! På den platsen har vi tänkt en lekstuga till Tuva framöver :)

Ser ut att bli jätte fint i er trädgård om man kollar på bilderna :) KRAM!

Svar: Ja, då har ni oxå mycket på gång...tackar.Kram
Maria Thuresson