Fixardag i trädgården

 
 
Idag har jag fixat i trädgården . Klippt ner perenner och träd . Det var riktigt härligt vårväder och lite vind , såå härligt .
Visar bilder från buxbomsrondellen som jag anlade förra sommaren . Den såg riktigt risig ut förra året så jag var orolig om den skulle klara sig . Men tycker att den ser betydligt bättre ut detta året ,lite gles men den behöver  tid att växa till sig . I mitten har jag Kantnepeta  ,  "Walker´s low ". Den håller sig  jättefin hela säsongen om man klipper ner den efter 1a blomningen . Dessutom älskar katterna doften , så vår Moa ligger gärna där och myser .
 
 
 
Även syrenbusken på framsidan börjar ta sig ..
 
 
 
 
Mycket gjordes i trädgården förra året . Ändå finns jätte mycket kvar , men så blir det klart när man bygger nytt och anlägger en helt ny trädgård .
 
 
 
 
Bilder från vår rabatt i öster , även denna planterades förra året så det ska bil spännande att se hur den blir i sommar . Här satte jag buxbomsklot , bambu och små häckar av vintergrön liguster .Höstanemoner och hosta tror jag också att jag planterade där .
 
 
 
bambu buxbomsrondell höstanemon kantnepeta vintergrön liguster
0 kommentarer