Mums.

 
 
Hej på er!
 
Ny vecka, igen!
Hoppas ni hade en riktigt bra helg.
Min var jättemysig och för oss känns det fortfarande som helg eftersom barnen har studiedag,  så vi har varit hemma och tagit det lugnt.
 
Zeb och jag har prov bakat ett nytt recept som vi hittade. När jag bodde hemma gjorde min mamma en banankaka som var så där riktigt super god. Så vi googlade lite och hittade ett recept på banan och chokladkaka  som vi  var tvungna att prova.
 
Den är riktigt smarrig kan jag lova er och receptet får ni här.
 
 
 
Banan och chokladkaka.
 
75 g smör
2 1/2 dl socker
2 msk mjölk
1/4 tsk salt
1 tsk vaniljsocker
2 ägg
2 mogna bananer
100 g blockchoklad
2 1/2 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
 
 
Gör så här:
 
1. Smält smör i en kastrull och låt svalna. Blanda det med socker, mjölk, salt, vaniljsocker. Dela äggen och blanda i gulorna.
 
2. Mosa bananerna och blanda ner i smeten. Hacka chokladen. Blanda ihop mjöl, choklad och bikarbonat och vänd ner i smeten.. Vispa till sist vitorna till hårt skum och vänd ner det.
 
3. Häll blandningen i en väl smord och bröad form med löstagbar botten, ca 24 cm i diametern. Grädda i 30-40 minuter, 175 grader. den ska vara knappt klar i mitten för att vara extra saftig.
 
4. Servera helt kall med lättvispad grädde eller en kula glass. 
 
 
Recept från ICA.
 
Om ni får tid någon dag så prova gärna. Lätt och snabbt går det och nästan bara ingredienser som man brukar ha hemma.
Precis i min smak.
 
 
En fortsatt mysig Måndag önskar jag er.
 
Kram.
 
banan och chokladkaka gula rosor ica recept vit Lyngby vas
17 kommentarer
bia

Gillar banan så det där lät gott !!
Fortsatt mysig måndag till dej med ;))
Kram bia

Svar: Ja prova det.Kram
Maria Thuresson

koksbloggen.blogg.se

Ser riktigt mumsig ut!!!! Kram

Svar: Tack, jättegodKram
Maria Thuresson

Malin

Åh, vad det ser gott ut! Måste prova!!!

Svar: Ja gör det, smarrigKram
Maria Thuresson

Skogsraah ☾

Ser riktigt gott ut!

Svar: YesKram
Maria Thuresson

Emma Engström

Hade studiedag jag också idag! Kul att ha testat ett nytt recept, ser gott ut!

Svar: MysigtKram
Maria Thuresson

Netti Starby

Det låter riktigt gott :-D Kram

Svar: Det är den kram
Maria Thuresson

ullie

ja men det e riktigt gott att äta o mysa me. får passa på då de har en extra dag att mysa på .

ha en fin start på nya veckan kram o natti

Svar: Fin stRt till dig oxåKram
Maria Thuresson

Jennifers.nu - Fotograf & mamma tack vare IVF

åh va gott :)

Svar: YesKram
Maria Thuresson

Home2tiny

Ser syndigt god ut och måste testas. Kramisar Tina

Svar: Ja jätte gott, testaKram
Maria Thuresson

Ztinas - Motivation att följa dina drömmar

Sååå gott!

Svar: Ja mycketKram
Maria Thuresson

Petra Olsson

Mums den måste jag våga mig på att göra:) kram

Svar: Ja gör detKram
Maria Thuresson

Amanda Jona [SPONTAN]

Det där såg riktigt gott ut!

Svar: JättegottKram
Maria Thuresson

pregnant backpacker

tack så jättemkt!

N

Men åh vad gott!

Svar: Super mumsigt Kram
Maria Thuresson

Natalie Salazar

åh mumsigt och blommorna var fina :)
ska försöka få det fint hemma sen ska det inhandlas fina blommor det ser så mysigt ut då :D

Svar: Ja, blommor gör en hel del.Kram
Maria Thuresson

Sam

Mums :o

Svar: jättegod
Maria Thuresson

linah

åh vilka fina rosor:D!

Svar: Tack snällaKram
Maria Thuresson