Vad finns i julstrumpan?

 
                 bild Just Imagine  
 
 
Hej på er godingar.
Så var det härliga Måndag igen.
Hoppas allt är väl med er.
 
Nu har äntligen vinden lagt sig här i Malmö.
Vi hade ju ett riktigt oväder hos oss
med stormen Gorm som drog fram här 
igår kväll.
Och visst märkte man av den med allt
smällande och vinande men nu har det
som sagt lugnat ner sig, så skönt.
 
Så idag tänkte jag bjuda på lite julinspiration
i form av olika dukningar.
Det blir ju ofta så runt julen att vi umgås
lite mer med släkt och vänner då,
och det är ju så himla kul att duka vackert.
Det är ju faktiskt halva måltiden.
Så jag hoppas att här finns något ni tycker om.
 
 
bild uusikuu.indiedays.com
 
Den första dukning är lugn och skön,
lite modernt Skandinavisk.
Den vita duken och det vita porslinet
mjukas upp av granriset, fårskinnet
och den fina lyktan med ljus i.
Otroligt snyggt och stilrent.
 
 
                 classy-and.style.tumblr.com
 
Dukning nr 2
Otroligt snygg dukning precis i min smak.
Grå linneduk och vitt porslin som mjukas upp
av detaljer i guld och brunt.
Naturen tas in i dukningen i form av 
nötterna och tallkvistarna.
Och slutligen den lilla pepparkaksgranen  
som pricken över i:et.
Så himla snyggt!
 
 
         bild Sugar and Charm
 
 
Dukning nr 3
En lite rustikare dukning med ett rejält träbord utan duk.
Kökshanddukar istället för servetter och
muggar i emalj istället för selter glas.
Så himla härlig och pigg dukning.
 
 
bild greengate
 
Dukning nr 4
En härlig dukning i grått och vitt.
Även här mjukar granriset och de levande
ljusen upp dukningen och de fina renarna 
blir ett snyggt blickfång.
 
 
bild pasquinoni.com
 
 
Dukning nr 5
En riktigt röd och vit dukning här kan man
absolut inte missa att det är jul.
Söta små renar vid glasen men även som ljus på bordet.
De små paketen på varje tallrik sätter verkligen stilen.
 
 
Så med detta önskar jag er
en fortsatt bra Måndagkväll.
 
Kramar
 
Jul
Jul dukning Jul inspiration Julstrumpa
14 kommentarer
SOFIA

Så fina bilder och jättefin header du har! :D

Svar: Tack, snälla duKram
Maria Thuresson

Felicia - Everyday - Fashion - Modeling

Åh vad fint :)

Svar: Tack snällaKram
Maria Thuresson

angelicasvarld.blogg.se

Men så fin inspo...här hemma blir det vit duk, blockljus låga blomster arrangemang å liiite rött på julbordet i år!

Glöm inte att kolla in min julkalender där den första luckan öppnas imorgon 1 dec kl 07:30 !!

Svar: Så härligt det lät o tack så mycket.Nu ska jag strax kolla in din kalender
Kram
Maria Thuresson

Madde / ★ Livet som mamma, lärare och doula i Dalarna ★

Vilken fantastisk dukning! Den gillas!

Svar: Så roligt...tack så mycketKram
Maria Thuresson

Carolina Thoor

Jätte fina dukningar! :)

Sv; tack, jo då min dag har varit bra. Hoppas din dag också har varit bra idag :)

Svar: Tack snälla du.....jag hade oxå en bra dagKram
Maria Thuresson

Petra Olsson

Men gud så fint,alla var ju fina.Bra tips och bra att vara ute i tid o planera dukningen .supertips:) kram

Svar: Tack, så roligt att du tyckte om det.Kram
Maria Thuresson

annelie

sååå fina dukningar

Svar: Tack snällaKram
Maria Thuresson

Ghugge

Jag älskar att duka vacker så här inne fick jag verkligen härlig inspiration! Tack Maria! Kram

Svar: Tack snälla...så roligt att du tyckte om det-Kram
Maria Thuresson

corneliaeriksson.blogg.se

Underbara dukningar!! Åhh. Så mysigt!

Svar: tack snällaKram
Maria Thuresson

Eva`s blogg

oj oj va fina dukningar du bjuder på :) blir ju glad bara av att se dom ....tack önskar dig en fin dag kram

Svar: Tack snälla Eva, så glad jag blirkram på dig
Maria Thuresson

VERONICA - fashionblog

Heelt fantastiskt inlägg! Så jädrans mysigt!! Kramar fina du!

Svar: Tack snälla Veronica, det värmerKram på dig
Maria Thuresson

starsinlife.blogg.se

Åhhh så himla fint!! Vilken fin inspo du sprider :) ♡

Svar: Åh, tack så mycket så glad jag blirKram
Maria Thuresson

Jenny Vennberg

Tack snälla för din kommentar inne hos mig, den värmde :)
Skönt att stormen är över, här klarade vi oss undan den tack och lov.

Tack också för inspiration till julbordet!
Jag funderar och klurar själv på vad jag ska hitta på i år :)

Svar: Tack självKram
Maria Thuresson

Scrap & Ting

Tack snälla för din kommentar inne hos mig, den värmde :)
Skönt att stormen är över, här klarade vi oss undan den tack och lov.

Tack också för inspiration till julbordet!
Jag funderar och klurar själv på vad jag ska hitta på i år :)

Svar: Tack självKram
Maria Thuresson