Tips!

 
 
 
Idag bara måste jag passa på att tipsa om ett jätte gott och väldigt enkelt recept som vi skulle ha som dessert på kräftskivan, då ingen orkade något efter alla våran gigantiska kräftor. 
 
Så hela veckan har vi mumsat på denna supergoda kaka/tårta. Jag hittade receptet i Jennys Matblogg som jag förövrigt också kan rekommendera som en super mysig blogg men många jätte goda recept.
Gå in och kolla där, du hittar hennes adress bland mina länkar.
 
 
 
 
Nutellakaka
 
 
4 dl nutella
2 ägg
1 dl vetemjöl
 
Topping: Pistagenötter och flingsalt.
 
Gör så här:
 
Ugnen 180 grader.
 
Vispa ihop nutella och äggen till en slät kräm, vänd ner mjölet.
Häll upp i en smord form ( 15 cm x 20 cm ).
Strö över pistagenötter och flingsalt.
 
Gräddas mitt i ugnen 15 - 18 minuter
Ställ i kylskåp minst 4 timmar innan du tar den ur formen och serverar.
 
Servera med vaniljglass och färska bär.
 
Super Gott!
 
 
 
 
Mina favvomysbyxor Lindex, linne HM. Pläd Chilli och kudde Gant.
 
 
Denna supergoda kaka har jag njutit av uppkrupen i soffan på övervåningen och tittat på idol, nu är det ju extra spännande när de är i  fina Malmö och spelar in.
 
 Hur gör ni följer ni också idol? eller har ni kanske tröttnat efter alla säsonger?
 
 
 
Hej Svejs!
 
 
 
 
 
 
 
 
Nutellakaka idol idol i Malmö
1 kommentar
Emmelie

Så härligt med lite gott på kvällskvisten! Ska strax sätta mig och kika på kvällens avsnitt utav Idol, det är ändå något visst med hösten och idol :-)

Svar: Ja det blir snabbt en vana, tycker också det är mysigt när höstserierna börjar.Maria
Maria Thuresson